 Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a elaborat și depus cererea de finanțare în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare Iași – Est. Demersul vine în urma solicitărilor din partea Primăriei Municipiului Iași, însoțite de ale Consiliului Județean și Instituției Prefectului – Județul Iași. Construcția variantei ocolitoare Iași – Est are în vedere eliminarea blocajelor de trafic la intrarea / ieșirea din localitate și creșterea vitezei de deplasare, în afara localităților, respectiv conectarea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iași, Autostrada Unirii A8 (tronsonul Iași – Ungheni) și rețeaua rutieră națională, asigurând conectivitatea la rețeaua principală de transport. Actualul traseu propus va scoate traficul greu din zonele de sud (via Bucium) și de est (via Tomești) ale municipiului. Acesta tranzitează comune precum Schitu Duca, Comarna, Ţuţora şi Ungheni, ocolind Municipiul Iași și localitățile Poieni, Schitu Duca, Stânca, Osoi, Chicerea și Tomești. Lucrările presupun reabilitarea a 29 kilometri de drum național, realizarea a cinci noduri rutiere cu Autostrada Unirii – A8, drumurile naționale și județene de pe traseu și realizarea a două debleuri / tuneluri. Totodată, și realizarea a trei poduri: unul peste calea ferată, unul peste Jijia Veche și unul peste Jijia/Bahlui. Investiția totală pentru realizarea șoselei de centură este estimată la 65 de milioane de euro.   Sursa foto: arenaconstruct.ro
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a elaborat și depus cererea de finanțare în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare Iași – Est. Demersul vine în urma solicitărilor din partea Primăriei Municipiului Iași, însoțite de ale Consiliului Județean și Instituției Prefectului – Județul Iași. Construcția variantei ocolitoare Iași – Est are în vedere eliminarea blocajelor de trafic la intrarea / ieșirea din localitate și creșterea vitezei de deplasare, în afara localităților, respectiv conectarea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iași, Autostrada Unirii A8 (tronsonul Iași – Ungheni) și rețeaua rutieră națională, asigurând conectivitatea la rețeaua principală de transport. Actualul traseu propus va scoate traficul greu din zonele de sud (via Bucium) și de est (via Tomești) ale municipiului. Acesta tranzitează comune precum Schitu Duca, Comarna, Ţuţora şi Ungheni, ocolind Municipiul Iași și localitățile Poieni, Schitu Duca, Stânca, Osoi, Chicerea și Tomești. Lucrările presupun reabilitarea a 29 kilometri de drum național, realizarea a cinci noduri rutiere cu Autostrada Unirii – A8, drumurile naționale și județene de pe traseu și realizarea a două debleuri / tuneluri. Totodată, și realizarea a trei poduri: unul peste calea ferată, unul peste Jijia Veche și unul peste Jijia/Bahlui. Investiția totală pentru realizarea șoselei de centură este estimată la 65 de milioane de euro.   Sursa foto: arenaconstruct.ro
Iași – ȘTIRILE VIVA FM
Home  Știri  VIVAFM Iași  Fonduri europene pentru studiile tehnice aferente variantei ocolitoare Iași – Est

Fonduri europene pentru studiile tehnice aferente variantei ocolitoare Iași – Est
sept. 03, 2021
                                       
                            
                                                                   
                                    Articolul anteriorRețeaua electrică din zona Galata din Iași va fi extinsă
                                                                
                                
                                
                                                                    
                                    Articolul următorPrezentare de carte la Biblioteca Municipală Rădăuți
                                                                
                                
                                
                                
                            
               
                             




 
                                                                     




